lauantai 27. syyskuuta 2014

Icy - päänsärky jo ennen peruukin muokkaamista./Icy - my headache even before making the wig.

Otsikko kertoo kaiken. Winx Club -lastenohjelmasta tuttu jäänoita ja Trix-kolmikon johtaja Icy on jo onnistunut aiheuttamaan omanlaistaan päänsärkyä. Ja tässäpä nyt sitten kerronkin, että mistä on lähdetty ja mihin ratkaisuun on päädytty.
The title tells everything. Icy, the ice witch and leader of the Trix sisters who is known from children´s cartoon Winx Club, has caused me a great headache in its own way. And now I´ll tell where everything begun and what I decided.

Tämä versio oli alunperin suunnitelmissani. Olen aina ihannoinut tätä pukua kaikkein eniten, ja halusinkin lähteä toteuttamaan sitä - kunnes sitten huomasin, ettei tarvitsemaani kangasta ole _yhtään missään_. Ja tällä tosiaan tarkoitan, että tuollaista kangasta ei ole. Kävin läpi ulkomaisiakin kangaskauppoja, tuloksetta. Pohdin myös erilaisia kangasvaihtoehtoja, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että suurin osa muista kiiltäisi liikaa tai sitten liian vähän. Kenties teen tämän version, kun löydän kankaan. Olen nimittäin erittäin optimistinen sen suhteen, että se tulee vielä vastaan jossakin cosplay-elämäni vaiheessa.
In the beginning I planned to make this version. I´ve always preferred this version of her and that´s why I wanted to make this - and then I noticed that the fabric I would need _does not exist_. And I really mean that I can find fabric like that nowhere. I also checked foreign fabric shops but still I didn´t find it. I also considered other fabric options but in the end I understood that most of the other fabrics would shine too much or not enough. Perhaps I´ll make this version when when I find the fabric. I´m pretty optimistic that I´ll find it during my cosplay life.

Seuraava vaihtoehto olikin tämä. Luoja, katsokaa kuinka kaunis asu tämäkin on! Ennen pitkää kuitenkin tajusin, että rahkeeni eivät riitä tämän version kantamiseen. Icyn vartalonmuoto on kaikkea muuta kuin realistinen, ja olen melko ylpeä siitä, että olen ihminen, mutta herranjestas. Katsokaa nyt tuota. Lienee suhteellisen selvää, miksi lemppasin tämän version pois. Kommentointia en pelkää, mutta oloni tuossa olisi niin järkyttävän epävarma, että se pilaisi koko conifiiliksen enkä pääsisi eläytymään hahmoon kunnolla. Vaikka en nyt cossatessani näytä itseltäni, niin voisin sanoa, että tuo menee jo pitkälti mukavuusalueeni ulkopuolelle.
The next option was this version of her. Gosh, look how beautiful this version of her is! But when I thought about this I understood that I could never wear this costume. Icy´s body shape is everything but realistic and I´m pretty proud of being a human but gosh. Look at that now. I think you all can guess why I won´t make this version of her. I´m not afraid of comments but I would feel so self-doubting that it ruined the whole con and I couldn´t be like the character at all. Though I don´t look like myself when cosplaying I could say that that version really is out of my comfort zone.

No mitäpä sitten? Jätetäänkös tämä suosiolla vain tähän? Cossi, jonka olen halunnut tehdä viimeiset kaksi vuotta - pitäisikö se vain jättää tekemättä? ...oletettavasti jättäisin, jos luovuttaminen olisi sanavarastossani edes kunnolla olemassa. Ehdin jo empiä jonkin aikaa, mutta sitten vastaani tuli versio, joka ei ole näitä kahta helpompi - paitsi materiaalinsa vuoksi, ja sitä kangastakin on aika riittämiin!
Well, now what? Should I just leave it here? The costume that I´ve wanted to make for last two years now - should I just not make it? ...I probably wouldn´t if "giving up" existed in my vocabulary. I was hesitant for a while but then I found a version that isn´t easier than these - except that I can find the material and there´s enough fabric!


Icy, Winx Clubin kaudelta numero 6. Liehuvia hihoja, yksityiskohtia, mahtava hahmo ja tarkkuutta vaativaa työtä! Tämän nähtyäni päässäni alkoivat raksuttaa jos jonkinlaiset ideat, ja päätös oli tehty muutamissa sekunneissa: tämän version minä haluan tehdä! Oletettavasti alan kasata tätä neitokaista melko piankin, sillä asun ompeluosuudet eivät niinkään vaikuta tappavilta. Sen sijaan peruukin ja kengät siirrän suosiolla lähemmäksi Frostbitea, sillä ne vaikuttavat niiltä osilta, jotka hajoavat kaikkein herkimmin.
Työjärjestys on siis seuraava: Icyn ompeluosuuksista aloitetaan, ja sen jälkeen siirrytäänkin tarkkailemaan projektia Akira Nikaido. Lukan asun teen, jos aikaa vain sattuu jäämään, sillä Icya kohtaan innostukseni nousi juuri yli 9000: n. Tätä siis lähden tekemään - en malta odottaa sitä, että pääsen kangaskauppaan etsimään kankaita!
Icy from season 6 of Winx Club. Fluttery sleeves, details, great character and much things that really need concentrating on them! After seeing this I started to get ideas and I made the decision in a few seconds: I want to make this version! I´ll most likely start to make this costume pretty soon because sewing parts don´t seem to be too bad. I won´t start making the wig or the shoes just yet because they seem to be those parts that will break pretty easily.
So: I´ll start making the Frostbite costumes with the sewing parts of Icy costume and after that I´ll start project Akira Nikaido. I´ll make the new Luka costume if I have time because my interests towards Icy just rose over 9000. This is what I´ll begin to make - I can´t wait for the time when I´ll finally be able to go to the fabric shop to search the materials!

-ShinigamiUchiha- 


...45 seuraajaa! Alkaessani kirjoittaa tätä blogia tiesin vain sen, että tämä olisi pitkäänkin pystyssä - en niinkään sitä, että selitykseni oikeasti voisivat jopa kiinnostaa. Kiitoksia teille kaikille, lupaan tehdä parhaani jatkossakin! ^.^
...45 followers! When I found this blog all I knew was that I would really update this pretty much and for a long time but I couldn´t even guess that people would find this interesting. Thank you all, I promise to do my best! ^.^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti