torstai 24. heinäkuuta 2014

Vlog #1 - Pakotettu cosplay?

(Sorry, only in Finnish this time! Update about Animecon is on its way so be patient, I´ve just had problems with the pics!)

Animecon-päivityskin on kyllä työn alla, minulla on ollut vain pieniä ongelmia kuvien kanssa näiden kuluneiden päivien (köh melkein kahden viikon köh) aikana. No mutta, tässäpä välissä taitaakin olla ihan suotavaa julkaista ensimmäinen tekemäni vlogaus.

Tulin siis tosiaan miettineeksi ilmiötä/asiaa "pakotettu cosplay", eli mitä se tosiaan on - vai onko sitä edes? Perustuu pääasiassa tuntemuksiini ennen Animeconia, mutta uskoisin, etten tosiaankaan ole näiden tuntemusten kanssa yksikseni. Kommenttia saa heittää tuonne JuuTuubin puolelle, tähän blogin kommentteihin tai sitten cosplay-sivuilleni. Haluaisin myös kuulla muiden tarinoita tästä kyseisestä asiasta, jos vain joku on tarinansa halukas jakamaan.

Kenties melua tyhjästä, mutta tulipahan tehtyä. Pahoittelen tosin huonoa laatua, joskin sössötys johtuu ässäviastani. Mokoma kirottu. Mutta tässäpä tätä vlogia sitten olisi.


Kertokaa toki jos video ei suostu näyttäytymään, pyrin sitten tekemään asian eteen jotakin.
Acon-päivitys tosiaan on tuloillaan heti kun vain pääsen kuvien kanssa yhteisymmärräkseen!

-ShinigamiUchiha-

2 kommenttia:

  1. Mä olen omalla kohdallani törmännyt tähän samaan. Jokaista conia ennen viimesellä viikolla mä teen pukua aivan paniikissa ja siinä vaiheessa kun oon hakemassa kirvestä hakatakseni ompelukoneen tohjoksi, vanhemmat tulee kysymään että miksi mä teen tätä ja mun yleisin vastaus on "koska mun on pakko saada tää tehtyä" No ei mun ole pakko ja aina mä mietin että jos en tekiskään, mutta sitten joku pieni ääni mun päässä alkaa haukkua mua saamattomaksi paskaksi ja sitten vaikka valvotaan öitä eikä syödä, kun puku on tehtävä. Huomaan usein asettavani itselleni riman turhan korkealle, vertaan itseäni muihin yms. ja sitten tulee näitä pakko tehdä - tilanteita. Välillä kanssa tuntuu että se pieni osa mun päässä pitää mua huonona ihmisenä, tai että muut cossaajat pitää mua huonona ihmisenä, jos en saa lupaamaani pukua tiettyy coniin.
    Joskus sitä vaan miettii millon cosplay muuttu mulle pakko suorittamiseksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, juuri samalla tavalla se tässäkin osoitteessa menee (siksi aloitinkin Grellin asun jo nyt ja olen myös alkanut tehdä pikkujuttuja ensi vuoden asuihin, koska niihin menee aina eniten aikaa). Myös tuo vertaileminen on valitettavan tuttua niin täällä kuin varmasti monessa muussakin osoitteessa - se oli yksi syy, miksi meinasin jättää Levin kokonaan cossaamatta, mutta kun kankaat oli jo hommattu jne niin eipä sitä oikein sitten enää kehdannut (ja loppujen lopuksi rakastan hahmoa erittäin paljon).

      Cornelian kohdalla tuntuu edelleen todella hirveältä, etten saanut häntä tehtyä tähän coniin - sitä asua oikeasti tunnuttiin odottavan, ja ykskaks feilasinkin asun osia ihan viime minuutilla. Myös ylpeyttäni kisaajana söi se, että jouduin perumaan kisailmoittautumiseni, mutta tiedän sen olleen oikea ratkaisu. Silti tuntuu siltä, että minua pidettäisiin huonona ihmisenä, koska en tehnyt mitä lupasin. Lopulta ainut, joka pitää minua huonona ihmisenä olen minä itse, mutta ihmismieli on loistava luomaan (negatiivisia) illuusioita. Tiedän kuitenkin tunteen erittäin hyvin...

      Sitä samaa minäkin täällä mietin... Että milloin siitä rakkaasta, kehittävästä harrastuksesta tulikin vain se Cooperin testi, josta hädin tuskin pääsin läpi ja jossa odotin aina vain väliaikojen huutamista yrittäessäni juosta. Toivottavasti me molemmat saamme inspiraatiomme takaisin ainakin jossain välissä! ^^

      Poista