perjantai 16. toukokuuta 2014

Ensi vuoden asuja!/Some of the costumes planned on next year!

No mitä se Shinigami nyt säheltää? Tämänkin vuoden asut ovat enemmän kuin pahasti vaiheessa, ja jo nyt suunnitellaan ensi vuoden asuja! ...itse asiassa tämä lista on ollut valmiina yli vuoden verran, vain pienimuotoisia lisäyksiä on tullut.
What the hell is that Shinigami messing up now? This year´s costumes aren´t even near to be ready and already there are plans for next year! ...actually this list has been made over a year ago but I´ve added some more costumes to it.

Desucon Frostbite 2015

Lauantai/Saturday: Icy

Haavecossini jo usean kuukauden ajan, ja tulipa sitten päätettyä, että häntähän minä cossaan ensi vuoden Frostbitessa ainakin lauantaina - kenties sunnuntainakin, mitä kyllä vahvasti epäilen. Korkoihin ja korsetteihin tottumattomana otuksena tuo asu näyttää jo nyt suhteellisen kivuliaalta pitää päällä, mutta eiköhän tästäkin ihan kunnialla selvitä! Icy on tosiaan sarjasta Winx Club, ja jos muita winxiläisiä ilmaantuu, olisihan se ihan kiva pitää ainakin jonkinlainen ryhmäshootti? c;
This has been my dream cosplay for many months now and then I decided to make this to next year´s Frostbite. I´ll cosplay as Icy at least on Saturday - perhaps on Sunday too but I highly doubt it. I haven´t used to use heels and corset and perhaps that´s why that costume looks pretty painful to wear but I guess it´ll be okay! Icy is from series called Winx Club and if other Winx lovers appear from somewhere it would be nice to have at least some kind of group photoshoot? c;


Sunnuntai/Sunday: Akira Nikaido

Kävipä tässä jokin aika takaisin niin, että onnistuin bongaamaan netistä sellaisen animen kuin Monochrome Factor. Tässä shonen ai-elementtejä sisältävässä sarjassa on useampikin hahmo, jota haluaisin cossata, mutta lopulta päädyin pässinpäisen päähenkilön, Akira Nikaidon, asuun - ja nimenomaan tähän versioon, sillä koulupuku ei niinkään miellyttänyt silmää, ja Icyn jälkeen budjettini huutaa jotakin hallelujan tapaista, joten kuningasversio oli auttamattomasti pois laskuista. Tämäkään ei todellakaan ole mikään varma asu, mutta kenties, kenties, saan tämän tehtyä. Suurinta huolta aiheuttaa itse asiassa peruukki. Jos muita saman sarjan cossaajia löytyisi, olisi aikas mahtavaa törmäillä.
A while ago I spotted an anime called Monochrome Factor on the Internet and decided to watch it. There are many characters in this anime (that includes some shonen ai) that I´d like to cosplay as but the stubborn main character Akira Nikaido is one of my favourites and I decided to make one of his costumes. The reasons I ended up with this version were that the school uniform wasn´t so nice and after making Icy´s costume my budget will be in disguise so Akira´s king version was automatically out of plans. I´m not even half sure if I manage to make this but perhaps, perhaps, I´ll get this ready. The thing that causes the biggest headache is that wig. If there are cosplayers that are going to cosplay from the same series it would be more than amazing to meet.


Tampere Kuplii 2015

Ainakin lauantai/At least Saturday: Alex


Alex on pelistä Starshine Legacy, joka Suomessa tunnetaan myös nimillä Sielunratsastajat tai Sielunratsastajien salaisuus. Luulin, ettei hahmoa tai peliä tunnistaisi lähes kukaan, mutta toisin kävi - ja nyt onkin pientä ryhmäcosplayta saatu jo aikaiseksi! Alex on itse asiassa jo tekeillä, ja Icyn ja Akiran tekemisen jälkeen tarvitsenkin asun, joka on helpompi tehdä. Ainutta päänsärkyä tässä on aiheuttanut peruukki, sillä en ole varma tuon mokoman väristä. En sitten lainkaan. Alexia cossaan ainakin lauantaina, kenties sunnuntainakin, riippuu täysin siitä, olenko koko viikonlopun vaiko vain lauantain paikalla. Ylioppilaskirjoitukset ovat nimittäin tuolloin loppusuoralla - ja se asettaa toki myös asun valmistumisen hieman kysymysmerkiksi, mutta olen aikataulutuksen suhteen pienehkö mestari. Eiköhän se siitä, eikä tämän tekemiseen uhraannu kuitenkaan kovin paljon aikaa.
Alex is from the game series Starshine Legacy. I really thought that people wouldn´t recognize the character or the game but soon I noticed that actually pretty many people know about these games! There´s a little cosplay group forming already. I´ve actually started to make some parts of Alex´s costume and after Icy and Akira I really need an easier costume to do. The only thing causing headache is that wig because I really don´t know what colour it should be. I really don´t know. I´ll cosplay as Alex at least on Saturday, perhaps on Sunday too. I´m not sure if I´ll spend the whole weekend at Tampere because of my matriculation examination - okay, there will be only a couple of exams left at that point but still. Those exams will also cause it that I may not manage to make the costume in time but I highly doubt that I would run out of time because I´m some kind of a master with timetables. I guess everything will be okay and it won´t take much time to make this costume.
  

Siinäpä hieman jo ensi vuoden suunnitelmia! Niitä on toki vielä lisääkin, mutta kerron enemmän syksymmällä - yritän nimittäin saada nyt nämäkin asut valmiiksi. Seuraava päivitys oletettavasti koskee Lukaa, Corneliaa tai Grellin kenkiä, en tiedä vielä. Alan tehdä kaavoja Cornelian asuun koeviikolla, ja enköhän kyseisen kostyymin surauta kasaan alkukesällä. Jotakin hyötyä siis aivan liian aikaisista herätyksistä kesälomalla, ehdinpähän tekemään asuni ajoissa valmiiksi! Animeconin jälkeen oletettavasti pidän pienimuotoista hengähdyshetkeä kera filosofiankirjan, mutta piakkoin sen jälkeen pitää alkaa valmistaa Grelliä (ja oletettavasti myös Icya, ainakin kyseisen neidin peruukkia). 
There are a few costumes planned for next year! There will be more of course but I´ll tell more before Tracon - I try make this year´s costumes ready. The next update will be about Luka, Cornelia or Grell´s shoes, I´m not sure yet. I´ll start to make patterns to Cornelia on exam week and I´m pretty sure that I´ll sew that costume in the beginning of summer. I thought that waking up way too early on summer holiday wouldn´t be very useful but actually it seems to be - at least I´ll manage to make my costumes ready in time! After Animecon I´ll have a little break (with philosophy book though) but pretty soon after it I´ll have to start to make Grell´s costumes (and perhaps Icy´s too, at least that damn wig).

Postauksen kuvat Googlesta.
The pictures in this update are taken from Google.

-ShinigamiUchiha-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti