perjantai 28. marraskuuta 2014

Hieman groteskimpi romanssi. (2/2)/A bit more grotesque romance. (2/2)

Seuraavana vuorossa olikin sen kaulahärpäkkeen tekeminen. Materiaaleina käytin punaista satiinia ja tarranauhaa. Se ei kauaa vienyt! ^^

The next thing I made was the necklace thing. I used red satin and velcro. This didn't take much time! ^^


Seuraavan projektin nimi olikin sitten alushame. Itse hame ei ole sen kummoisempi kuin päällyshamekaan, tässä vain erotuksena se, että käytin erilaista kangasta + vetoketjun sijasta kuminauhaa. Kuvamateriaalia tästä vaiheesta ei juuri sen vuoksi tullut otettua.

The next part of the project was making the petticoat. It´s not very different from the skirt but there are two differences: I used different fabric + I used thick elastic band insted of the zipper. Because of what I just said I didn´t take pictures at all when I made the petticoat.

Myös meikkitesti tuli tuossa nopeasti tehtyä. Faktoja: näyttää paljon paremmalta pitkän matkan päästä, kulmakarvani olivat turkoosimmat luonnossa (joskaan eivät kunnon "Miku-turkoosit") enkä ole innostunut tekoripsien käytöstä. Aikaa tähän ei kulunut kuin pieni hetki. Käytin valkoista kajaalia, mustaa nestemäistä eyelineria sekä melkein liikaa ripsiväriä. Kulmakarvat värjäsin ensin valkoisiksi, ja sitten laitoin päälle sinistä ja vihreää luomiväriä. Tosin, turkoosi väri kannattaa kyllä ihan hankkia, kuvissa tämä tekniikka ei toiminut.


I also made a quick make-up test. Facts: that looks better from a far distance, my eyebrows were more turquoise in IRL (though they weren´t that "Miku turquoise shade") and I´m not interested in using false eyelashes. This only took a little moment. I used white eyeliner, black liquid eyeliner and almost too much mascara. Eyebrows: firstly I dyed them white with white eyeliner and then added blue and green eyeshadow. Though it would be good idea to buy turquoise eyeliner or something because the technic I used didn´t work very well as you can see from the pic.



Seuraavaksi ompelinkin sen korsettitopin. Ei jumalavita, en edes käsitä, mitä onnistuin sössimään, mutta palat olivat aivan järkyttävästi eri kokoisia ja mallikin heitteli sen vuoksi vähän sinne sun tänne. Hoksasin kuitenkin, että topin takakappale istui melko hyvin myös eteen sovitettuna, joten teinkin periaatteessa sitten kaksi takaosaa. Tuo muuten istuu paremmin kuin yksikään muu ennen yrittämäni versio kyseisestä topista. Yksi hieman harmillinen virhe kyllä pääsi käymään, mutta ei siitä sen enempää. Ja toisaalta, enhän minä täysin ohjeiden mukaan tehnytkään, joten eipä se kai virheettä olisi luonnistunutkaan.
Topin materiaalina käytin trikoota, joka ei ole sitä kaikkein joustavinta. Jos olisin valinnut hiemankin joustavamman kankaan, tuskin tästä projektista olisi tullut niinkään hyvää kuin nyt.

The next thing I made was the corset top. *insert some swearing here* I don´t even know what I managed to fail but in the end I had random fabric pieces in different sizes and that´s why the shape of them was also... I don´t even know how to describe it. Then I noticed that the back part of the top would turn out to be pretty good front part too so in practice I made two back parts. That actually looks better than other versions I tried to make of the same top. I managed to make a little mistake but I won´t say anything else about it. Besides I didn´t do almost anything like I was supposed to do so I guess that avoiding mistakes would have been impossible.
I used tricot which wasn´t the most strechable one. If I had chosen a fabric with more strech I guess that this project would have failed more than it did now.

Eikä se niin pahalta näytä, eihän? / Imo it doesn´t looks so bad, does it?
Kuvan krediitit menevät äidille. Tiedän, että ryhtini on ehkä se maailman huonoin, enkä vaivautunut meikkaamaankaan, kun en peruukkiakaan omista (lainaan sen siis kaveriltani). Plus että asu ei ole oikeasti noin oranssi vaan todella punainen, mutta kameran failure.
Mustat sukkahousutkin omistan kyllä jo, niitä en tosin tehnyt itse, enkä juuri kuvanottohetkellä ollut varma niiden lokaatiosta. Tuo asu on melkein hämmentävän punainen, pakko myöntää.

Pic © my mother. I know that my posture is maybe the worst in the world and I didn´t bother to do the make-up since I didn´t have the wig (I´ll borrow it from my friend). The costume isn´t that orange IRL -it´s very red- but my camera failed.
I also own the black leggings/thighs/you know what I mean. I didn´t make them and I wasn´t sure where they were (now I know it but at that moment when we took pics I didn´t know) so that´s why I don´t have them in this pic. That costume is almost confusingly red, really. 

Seuraavassa päivityksessä kerronkin Mikun loppusälät + aloittelenpa sitä Ranskaa - paitsi jos nyt julkaisen tuon yhden päivityksen ennen kuin toimeennun varsinaisesti muuta tekemään.

In next post I´ll tell the rest of the Miku project + I will start to make my France costume - except if I´ll publish that one post before I really start to make something.

Yukiconin cosplay-suunnitelmia.





Pahoittelen muuten hiljaiseloani blogin puolella. Koulu vain on vienyt aika paljon aikaani, ja kaikkea muutakin on sattunut ja tapahtunut. Kyllä tämä tästä vielä!

I´m sorry that I haven posted that much nowadays. School has taken a lot of my time and much else has also happened. I´ll be fine!

-ShinigamiUchiha-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti